Handelsbetingelser
På Gardinshoppen.no kan du bare bestille varer via vår website. Hvis du har forespørsler til varer, som ikke er på siden, er det fint om du kontakter oss.
Alle priser er inkl. moms og andre avgifter. Prisene er dagspriser.
Når du handler med Gardinshoppen.no inngås avtaler på følgende språk:
- Norsk
Hvis du ønsker å se tidligere ordre foretatt på Gardinshoppen.no kan du logge inn på “Min side” i menyen øverst. Din logg inn er e-postadresse din og kodeordet du valgte da du handlet første gang.
For å foreta et kjøp på Gardinshoppen.no skal du gjennom 5 trinn.
- Finn den eller de varene du ønsker og legg dem i handlekurven, gå deretter til kassen
- Inntast de personlige opplysningene dine
- Velg forsendelses/betalingsmåte
- Godkjenn våre forretningsbetingelser
- Sjekk at alle opplysningene er korrekte og godkjenn kjøpet
På Gardinshoppen.no kan du betale med:
- Dankort
- Visa
- Visa Electron
- MasterCard
- Meastro
- V PAY
- China UnionPay
- American Express
- Klarna
På Gardinshoppen.dk kan der betales med:
Siden alle våre produkter er spesiallaget etter kundens individuelle ønsker og mål, blir ordrer sett på som endelige når de er bestilt. Betalingen for ordren din blir derfor trukket fra kortet ditt med en gang. Det vil aldri bli trukket et større beløb enn det du har godkjent da du kjøpte.
Velger du å betale med Klarna kan du velge mellom Kjøp nå – betal senere og Delbetaling
Du kan lære mer om hvem Klarna er på vår side om Klarna. Du kan lese mer om leveranse og retur her.
Klarnas Personvernerklæring og datapolicy.
For å få varen din levert skal du betale frakt. Frakten er en fast pris innenfor Norges grenser. Pt. 245 NOK. med mindre annet annonseres.
Når du mottar varen fra fraktfirmaet er det viktig at du undersøker emballasjen for evt. skader. Hvis det er synlige skader på emballasjen, skal du kvittere med forbehold. Dette sikrer at du er sikret ved en evt. fraktskade.
Hvis pakken kommer bort har fragtselskap 12 virkedage til at finde pakken. Såfremt at pakken ikke findes, sættes en ny produktion igang. Såfremt at du ikke ønsker at vente på dette kan du bruge din angrerett som beskrevet i handelsbetingelser her.
Pakken er leveret når den sendes med fraktselskap.
Hjemlevering til fortauskant. Dvs. fortau, innkjørsel - hvor bilen kan stoppe, nærmest mulig din bolig. Det bæres ikke inn i huset, eller opp i leiligheten.
Varen sendes fra producenten innen for 15 hverdager. Fragt fra producenten til os er ca. 5 hverdager.
Avtaler på Gardinshoppen.no kan kun inngås av foreldre eller andre, som lovlig kan handle på barnets eller den unges vegne.
Angrerettloven gir deg rett til å angre kjøpet ditt. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir oss melding om dette (angrefrist).
Når du setter inn en bestilling av målproduserte produkter på Gardinshoppen.no vil vi starte produksjonen klokken 12.00 dagen etter ordreinngang. Frem til dette tidspunktet har du full angrerett, uten kostnader for deg.
Om du angrer deg etter dette tidspunktet, må du dekke utgifter til arbeid og materialer som er gått med frem til tidspunktet hvor vi mottar angremeldingen.
Det henvises til Angrerettlovens §16 som lyder:
”Ved annet fjernsalg enn telefonsalg av varer som skal tilvirkes eller tilpasses spesielt for forbrukeren kan det avtales at tilvirkningen eller tilpassingen påbegynnes før angrefristen løper ut, med den virkning at forbrukeren ved bruk av angreretten betaler for utført arbeid og medgåtte materiale”..
Når du handler på Gardinshoppen.no har du selvfølgelig 24 måneders reklamasjonsrett. Dette betyr, at du enten kan få varen reparert, byttet, pengene tilbake eller avslag i prisen, avhengig av den konkrete situasjon. Dette betinger selvfølgelig, at reklamasjonen er berettiget, og at mangler ikke er oppstått som følge av feilaktig bruk av produktet.
Det skal reklameres innenfor rimelig tid etter at du har oppdaget mangler på varen. Hvis det reklameres innen for to måneder etter at mangler er oppdaget, vil reklamatsjonen alltid være rettidig.
Vi refunderer rimelige fraktomkostninger, som du måtte få i forbindelse med returnering av varen når reklamasjonen er berettiget.
Når du ønsker å reklamere over et produkt skal du kontakte kundeservice@gardinshoppen.no for instruktjoner om returnering.
En cookie er en datafil som blir lagret på brukerens harddisk og som inneholder informasjon om brukeren. Bruk av cookie er ikke på noe vis forbundet med personlig identifiserbar informasjon når du befinner deg på Nettstedet.
Ved å innrette en cookie vil Gardinshoppen.no huske brukeren neste gang han/hun besøker Nettstedet, og derfor trenger ikke Gardinshoppen.no stille spørsmål som brukeren allerede har svart på (slik som adresseinformasjon).
Brukeren står alltid fritt til å avvise våre cookies hvis han/hennes nettleser tillater det, selv om han/hun da ikke vil være i stand til å bruke visse funksjoner på nettstedet og det kan kreves å måtte skrive inn informasjon hyppigere for å bruke visse tjenester på Nettstedet. I Internet Explorer slettes cookies under menuen ”Funksjoner” -> ”Internetinnstillinger” -> ”Generelt” -> ”Browserdata/Slett cookies”.
Rent teknisk kan cookies deles opp i to typer. Den ene type kaldes ”session cookies” – de holder orden på det du har lagt i handlekurven din, mens du navigerer rundt i nettbutikken. ”Session cookies” lagres ikke på computeren din, men forsvinner når du lukker browseren.
På Gardinshoppen.no anvendes cookies med det formål å optimere websiden og dens funksjonalitet og derfor gjøre besøket så lett for deg som mulig.
Loggstatistikk brukes på Gardinshoppen.no og betyr, at et statistikk system samler opp informasjon som kan gi et statistisk bilde av hvor mange besøkende en webside har hatt, hvor de kommer fra og hvor på websiden det forlates mv.
På Gardinshoppen.no anvendes loggstatistikk med det formålet å optimere websiden og dens funksjonalitet.
For at du kan inngå en online avtale med Gardinshoppen.no må du registrere deg med følgende personlige opplysninger:
- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
- E-post adresse
Vi foretar registreringen av dine personopplysninger med det formålet å kunne levere varen til deg.
Personopplysningene registreres hos Luxsun Nordic ApS og oppbevares i fem år.
Når det samles inn personopplysninger via vår webside, sikrer vi oss at det alltid skjer etter ditt uttrykkelige samtykke, sånn at du er informert om akkurat hvilke opplysninger som samles inn og hvorfor.
Direktøren, bokholder og daglig leder for Luxsun Nordic ApS har adgang til opplysningene som registreres om deg.
Den dataansvarlige på Gardinshoppen.no er Mads-Ole Pedersen.
Vi oppbevarer ikke kundeopplysninger kryptert.
Vi transmitterer ikke kundeopplysninger kryptert.
Opplysninger gitt til Gardinshoppen.no blir ikke solgt eller gitt videre til tredjepart og vi registrerer ingen personsensitive opplysninger.
Som registrert hos Gardinshoppen.no har du alltid rett til at gjøre innsigelser mot registreringen. Du har også rett til innsyn i hvilke opplysninger som er registrert om deg. Disse rettighetene har du etter Persondataloven og henvendelser i denne forbindelse rettes til Mads-Ole Pedersen via e-mail: mop@gardinbussen.org.
Fotoer, grafikk og øvrige illustrasjoner som er på denne hjemmesiden tilhører GardinShoppen.no og er beskyttet av loven omopphavsrett. De må ikke kopieres eller på annen måte utnyttes uten GardinShoppens skriftlige tillatelse. GardinShoppen.no gir ingen person data eller annen informasjon inntastet på hjemmesiden videre til tredjepart (f.eks. direkte marketingsfirmaer o.l.). De inntastede opplysningene blir brukt utelukkende til betjening av kjøper når kjøper handler hos oss.
Det tas forbehold for utgåtte varer, tastefeil og prisendringer, og vi forbeholder oss rett til å annullere ordrer vi ikke kan ekspedere grunnet disse vilkår.
GardinShoppen.no
c/o Byrået i Son AS
Postboks 144
1556 Son
Tlf.: 23 96 51 61